Behöver man sociala medier?
Bra fråga och vi ska försöka ge dig ett bra svar. Vi börjar med det dåliga svaret: Det beror på vem du är som företagare och vad du vill uppnå. Men det bättre svaret: Ja, generellt sett så är det grymt bra att satsa på sociala medier eftersom vår värld digitaliseras i snabb takt. Vi läser tidning, vi träffar kompisar, vi shoppar och gör ärenden på nätet. Och självklart vill du nå ut med marknadsföring precis där din målgrupp rör sig som mest. För att du ska få lättare att navigera i landskapet ger vi tips å några av våra tjänster nedan.
Ibland är det du vill säga, inte detsamma som det din målgrupp vill höra.
Strategi
När ska man posta i sociala medier? Vad ska man posta? Hur ska man posta? En strategi hjälper dig att styra upp ditt content så det både blir spännande och träffsäkert för just din målmarknad. Strategi kan man säga är kartan för att uppnå mål och resultat. Precis som för vilken elitidrottare som helst. Verktyget för att bli allra, allra bäst.
Content
Content är detsamma som innehåll till sociala medier och webbplatser. Det kan vara texter, filmer eller animering. Men hur svårt kan det vara att skapa content? Skriva kan väl alla? Och alla filmar ju med sin mobil? Ganska svårt har vi lärt oss. Det du vill säga som företagare är nämligen inte alltid det din målgrupp vill höra. Och nuförtiden räcker det inte med att innehållet ska vara bra, det ska nämligen anpassas tekniskt för att fångas upp av både människor, Google och algoritmer för att synas. Att skapa värdehöjande innehåll i dina kanaler är helt klart en konst. Men vi hjälper dig gärna!
Kampanj
Och så det här med kampanjer. Ibland vill man ju faktiskt nå ut lite extra mycket med en produkt eller tjänst. Då kan det vara vårt att lägga en liten extra slant på ett helt koncept för att nå ut. Vi analyserar, formar och levererar hela ledet från idé till verklighet i form av annonser, prints, videos med mera.
Mallar för sociala medier
Och så till dig som redan är en fena på innehållsskapande men vill bli lite snyggare och enhetligare. Med enkla mallar baserade på ditt företag och din företagsprofil blir du både åtråvärd och professionell på samma gång. Oemotståndligt, eller hur?